wtorek, 2 kwietnia 2013

Olejek rycynowy



Olej rycynowy (Oleum Ricini, Oleum Palmae Christi) to naturalny olej z afrykańskich nasion rącznika pospolitego. Ma bardzo szerokie zastosowanie, spożywany jest środkiem przeczyszczającym, a nakładamy na skórę i włosy działa cuda!

Konsystencja
Jest bardzo gęsty! Nie da się nałożyć go równomiernie na włosy bez innych olejów lub bez podgrzania.

Cena i dostępność
Można go kupić w każdej aptece. Cena jest naprawdę niska; 30g- 2.50zł, a 100g- 7zł.

Działanie
• Rzęsy: Nakładam go codziennie wieczorem szczoteczką od starego tuszu. Już po około 4 dniach zauważyłam, że moje rzęsy są bardziej elastyczne. A po dwóch tygodniach stały się gęściejsze, dłuższe i odrobinę ciemniejsze 
• Włosy: Używam olejku rycynowego i innymi olejami, lub domowymi maseczkami. Efektem są miękkie, błyszczące i wzmocnione włosy. Podobno, wcierany z skórę głowy, przyspiesza ich wzrost. Niestety, nie używałam olejku (na włosy), na tyle systematycznie, żeby to zauważyć.. Ale jak moje rzęsy są widocznie dłuższe, to na włosy prawdopodobnie też tak działa :)  Zmniejsza wypadanie włosów.

UWAGA!
Najlepiej po nałożeniu olejku, wymyć włosy dwa razy, żeby dokładnie go zmyć.
Olejek rycynowy delikatnie przyciemnia włosy.

Daje cztery gwiazdki, bo odejmuje jedną z konsystencje. ★★★★


3 komentarze:

  1. jakoś mnie do niego nie ciągnie ... :D wolę indyjskie

    OdpowiedzUsuń
  2. stosowałam przez dłuższy czas i chyba nic nie pomogło :(
    pozdrawiam :)
    noemisoul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Daje świetne efekty na rzęsy, brwi i paznokcie :)

    OdpowiedzUsuń